Week 10 + 11

16 oktober 2014 - Belo Horizonte, Brazilië

Ben ik weer!

Jullie kunnen je vast nog wel herinneren dat ik vorige week aldoor maar geen tijd had om een nieuw blog te schrijven, maar ik had jullie al mijn verhalen onthouden. Dus hier komt het...

Sinds vorige week ben ik niet meer de enige van de exchange students die een Minas kaart heeft (een pasje om te kunnen sporten in een super groot sportcomplex midden in de stad). Dinsdag had ik dus samen met Linda afgesproken om te gaan sporten. Eerst samen volleyballen en daarna nog een aantal baantjes zwemmen. Woensdagmiddag haalde mijn gastmoeder mij op van school. We moesten eerst naar de dokter voor de moeder van mijn gastmoeder (gastoma) waar ik een vrouw heb ontmoet die 4 maanden in Nederland heeft gewerkt. Haar Nederlands was niet super vloeiend na 4 maanden, ze wist om precies te zijn 3 woorden (Goeiemorgen, Dankuwel en ...) de laatste weet ik even niet meer. Daarna moesten we kaarten ophalen voor de modeshow waar we 's avonds heen gingen. Vlug naar huis om om te kleden en daar gingen we dan samen met Luiza en mijn gastmoeder. Erg indrukwekkend om te zien.

Donderdag was het weer tijd voor de rotarymeeting en vrijdagmiddag nadat ik samen met Luiza en haar vriendinnen op school karaoke had gezongen had ik weer met Linda in Minas afgesproken. Dit keer had ze 2 vriendinnen van school meegenomen, 1 daarvan was zelfs in Nederland geboren. Zie je wel de wereld is niet zo groot! Haar vader moest voor zijn werk vaak op andere plekken op de wereld werken. Ze heeft dus maar 1 jaar in nederland gewoond en weet er niks meer van, toch zijn dit soort dingen wel erg leuk om te horen.

Zaterdag gingen we weer voor een dagje naar de het tweede huis van mijn gastgezin en 's avonds waren we (inbounds van Padre Eustaquio) uitgenodigd door de klasgenoten van Cécile voor een feestje. Erg genoten natuurlijk! Zondag uitgebreid ontbeten en voor de rest niet veel interessants gedaan, toch begon ik me rond een uur of 3 een beetje te vervelen. Ik bleek niet de enige en daarom ging ik naar Linda toe. Uiteindelijk bleef ik daar ook slapen en hebben we 's avonds laat een duik in het zwembad genomen. Lekker verfrissend hoor!

Week #11

Afgelopen Maandag, Dinsdag en Woensdag was ik lekker vrij van school! Maandag gingen we daarom naar downtown BH met de bus! We hebben een rondje gelopen door mercado central waar je letterlijk ALLES hebt. Rond 2 uur hadden we weer met alle exchange students (niet alleen de inbounds van Padre Eustaquio) hier in BH afgesproken om acai te eten. Toen kwam het idee om naar de film te gaan. Voor 4 reais (1,30 euro super goedkoop!!!) hebben we een super enge horror gekeken. Ik heb er gelukkig geen nachtmerries aan over gehouden, maar de volgende keer mag ik de film uitkiezen :)

Dinsdag met Cécile, Linda en Clara naar Inhotim (openlucht museum) geweest. We waren daar met de orientatie-week ook geweest, maar hadden toen lang niet alles gezien. Het mooiste hadden we zelfs gemist. Je hebt daar namelijk een ruimte waar je het geluid van de aarde (''sound of the earth'' klinkt een stuk beter) kan horen. Jullie denken misschien, ''huh wat gek''. Maar het was best wel vet om mee te maken.

Gisteren 15-10 was het de verjaardag van onze coördinator Guilherme en omdat hij sinds we hier zijn al zoveel voor ons heeft gedaan wilden we hem graag verassen. Samen met zijn familie waren we naar het huis van zijn ouders gegaan, die zijn trouwens super gastvrij want het was niet de eerste keer dat we daar kwamen. Toen hij binnen kwam begonnen we allemaal luid te zingen en hebben we ons cadeau gegeven. Een fotoboekje met de tot nu toe speciale momenten en er gaan er natuurlijk nog een hele hoop bij komen. 's Avonds bleven we daar met z'n 6en slapen en dat betekende dat ik dus ook vandaag vrij was. Morgen (voor iedereen in NL vandaag) moet ik wel gewoon naar school hoor!

Toch houd het mooie leven hier in Brazil nog niet op, want ik ga vanaf zaterdag met m'n gastfamilie voor een weekje naar het strand. Porto Seguro om precies te zijn :) Ik heb er super veel zin in en in m'n volgende blog kunnen jullie daar natuurlijk van alles over lezen.

Dit was dan weer even een update vanuit Belo Horizonte.

Groetjes

Eline

17 oktober 2014
    Lekker naar het strand, dan zal het wel lekker weer zijn daar! Hoe gaat het met je Portugees?
    20 oktober 2014
    Lieve schat , wat zie je er prachtig uit op je "Statie" portret met je zusje. Het leven is bijzonder JIJ met je verhalen uit BH en Sonia uit Kenia. De wereld is klein , maar ook weer niet met internet . Hele dikke knuffel van alle Sommacamagnesen en Sabina . xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    23 oktober 2014
    Hallo nichie,
    Wat weer een mooie verhalen maarruh hebben jullie dan zoveel vrij van school? Ik ben vandaag met havo3 naar het persmuseum geweest en de Dappermarkt. Dat heb je vast ooit ook gedaan. Morgen ga ik naar Amsterdam voor de bull uitreiking van Annemiek Scheltus. Veel plezier maar weer daar. Knuffel
  4. Oma de Waard:
    25 oktober 2014
    Lieve Eline. Wij zijn al weer een week thuis uit het heerlijke Italië. We lezen je blog en zijn blij dat het goed met je gaat.
    Sonia is terug uit Kenia. Maarten is ook in Brazilië.
    Bij Maarten gaat het ook goed. Marius' was afgelopen week in Delft om te studeren.
    Alice moet hard studeren voor haar eind examen.
    Alleen maandag nog Engels.
    Daarna gaat ze weer gewoon naar ischool. Evelien was deze week ziek dus niet naar school.
    Keel ontsteking. Schrijf je weer snel we, genieten ervan .
    Veel plezier en een dikke knuffel van ons opa en oma.