Eerste week

10 augustus 2014 - Belo Horizonte, Brazilië

Hoi hoi,

Weer even een update van al mijn ervaringen in Brazilië. Uit betrouwbare bron heb ik namelijk gehoord dat sommigen alweer behoorlijk nieuwsgierig zijn.

Dinsdag ben ik met Kaylee en 2 vriendinnen van haar op stap geweest. Kaylee was een exchange student in het jaar 2010-2011 in Belo Horizonte en was nu voor een aantal weken terug in om samen met haar mede exchange studenten (Emily en Doris) weer hun oude gastfamilies op te zoeken. doris komt uit Oostenrijk en Emily uit Canada. Eerst ging ik met Kaylee en haar gastfamilie lunchen, daarna gingen we naar een plek waar je over de hele stad heen kunt kijken. Erg gaaf! We hebben daar de hele middag gezeten en 's avonds heeft me gastvader me weer opgehaald.

Afgelopen woensdag (06-08-2014) heb ik mijn eerste schooldag gehad. Wat zijn de mensen daar enthousiast zeg! De les was al begonnen toen ik binnen kwam en iedereen keek me aan toen ik naar me plek liep, het leek wel een soort van film scène. De les ging gewoon verder, maar zo gauw de bel ging stond opeens iedereen om mijn tafel. Ze waren allemaal heel nieuwsgierig. Ik ben ontzettend blij dat sommigen toch wel een aardig woordje engels praten zodat ze belangrijke dingen voor me kunnen vertalen.

Donderdag middag toen Luiza (gastzusje) thuis kwam van school hebben we een rondje in de buurt gelopen. Eindelijk een moment dat ik een beetje met haar kon praten. We hebben samen Acaï gegeten (dat is iets typisch Braziliaans wat ik volgens iedereen echt moest proeven) en zijn daarna weer terug naar huis gelopen.

Vrijdag heb ik samen met Luiza en 2 vriendinnen van haar geluncht en daarna hebben we een meeting gehad over wat ons te wachten staat in Felisburgo. Jullie denken vast ''Wat is dat nou weer?!'' Ik ga volgende week dus met een groepje van school naar een plek (Felisburgo) waar hele arme mensen wonen om te kijken hoe het daar is. We vertrekken woensdag avond en zijn zondag weer terug. Als ik terug ben zal ik al mijn ervaringen met jullie delen.

Zaterdag students day gehad op school en gister avond mijn eerste feestje, naja verjaardag. Een vriendin van Luiza was jarig en ik mocht gezellig mee.

Zoals ik al zei zijn de mensen hier super aardig en enthousiast en willen ze van alles van je weten. Vragen die ik het vaakst krijg zijn of ik huisdieren heb, waar ik vandaan kom, of mijn haar geverfd is en of ik broers of zussen heb. En als ik ze vertel dat ik 2 oudere broers heb valt hun mond open, ik vraag me nog steeds af waarom. Waarschijnlijk worden broers hier gezien als iemand die hun zusje kan beschermen. Het verkeer is hier dramatisch en doordeweeks rond 6 uur kost het je een uur om ongeveer 5 kilometer af te leggen, omdat iedereen rond die tijd naar huis gaat. Ik begin mijn gastmoeder steeds een beetje beter te begrijpen als ze heel duidelijk praat en mijn gastvader doet ontzettend zijn best om soms een beetje Engels te praten.

Ik geniet van elke dag en ik mag nog lang niet klagen, want m'n gastouders zijn heel vaak bereid om me ergens naartoe te brengen.

Ik hou jullie zoveel mogelijk op de hoogte!!

Het is vandaag trouwens vaderdag in Brazilië, dus bij deze.. Ik hou van je pap!

Groetjes Elinie (zo spreken ze mijn naam hier uit)

1. Jolinda:
    Waauwwwie wat gaaf! Heel veel plezier! Ik zal je blog vaak gaan lezen! :D

Dikke kus en heel veel liefs xx
  2. Margaret:
    10 augustus 2014
    Te gek , je hebt al vele mensen leren kennen . De vakantie is voorbij , nu dan de lerar(ess)en pesten in het Portugees als dit lukt . Ga zo door , want we zijn altijd benieuwd naar de laatste belevenissen van jou . Baci xxx mam
  3. Roland:
    10 augustus 2014
    Blijf genieten. Rondkijken is ook verrijkend. Ik ben benieuwd wat Felisburgo voor les in petto heeft. Veel plezier met alles. Groet uit Zweden - op weg naar Sybren, Mathea en Roland
  4. Henny:
    11 augustus 2014
    Hallo Eline, wat een mooie verhalen lees ik al van je. Je gaat je daar vast heel erg thuis voelen. Genieten!!!! Wij zijn terug van Noorwegen. Was lekker warm en erg vel mooie vergezichten gezien. Dat zal bij jou ook zeker zo zijn want volgens mij is het daar ook niet zo plat als in NL. Dikke knuffel Henny en Rene'
  5. Fleur Achterbosch:
    13 augustus 2014
    Wauw Eline! Klinkt echt super gaaf allemaal, en leuk om via je blog een beetje op de hoogte te blijven :). Geniet van alles, en goed je best doen op school hè haha. ;)

X Fleur