In Brazilië

4 augustus 2014 - Belo Horizonte, Brazilië

Bom dia! Oftewel Goeiemorgen,

Voor mij is het op dit moment ochtend, maar voor jullie in Nederland al lang al niet meer.

Gister afscheid genomen op het vliegveld van Papa, Mama, Marius en Ruben. Dat was best wel even heftig, maar nadat het echt tijd was om te vertrekken gingen we er vol voor. Samen met Kay en Laura vlogen we om 10:05 uur richting São Paulo. Na een lange reis van 12 uur kwamen we aan. Het was in Brazilië dus nog maar 5 uur 's middags. We liepen het vliegtuig uit en vrijwel gelijk kwamen we in een hele grote hal. Wij en zo'n 500 andere mensen moesten onze paspoort gegevens laten checken. We hebben 2,5 uur in de rij gestaan en konden daarna eindelijk door. Snel van Laura afscheid genomen want die moest haar volgende vliegtuig halen, maar toen ik vanochtend op mijn telefoon keek had ik een berichtje dat ze het niet had gered en vandaag pas naar haar eindbestemming door vliegt. Kay en ik moesten ongeveer op dezelfde terminal zijn, maar kay zijn vliegtuig vloog pas vanochtend vroeg en ik vloog gisteravond al gelijk door naar Belo Horizonte. Dus nadat ik me koffer weer had ingeleverd en m'n boarding pas in handen had moest ik ook afscheid nemen van Kay. Het valt niet mee om gedag te zeggen op zo'n groot vliegveld met super veel mensen waar hij een nacht door moest brengen. Ik hoop nu dat Laura en Kay ook allebei veilig op hun eindbestemming zullen arriveren.

Aangekomen op Belo Horizonte-Confins airport stond mijn gastgezin op me te wachten. Ik was heel moe, omdat het voor mij ondertussen bijna half 4 's nachts was, maar hun waren zo blij om me te zien dat ik het moe zijn bijna vergat. Thuis aangekomen ben ik gaan douchen en in bed gekropen. Vandaag een beetje rustig aan doen en dan zie ik vanzelf wat de rest van de week me zal brengen.

Ik ben blij dat ondanks alle drukte mijn reis goed is verlopen en dat ik er niet alleen voor stond was erg fijn! Nu snel mijn Portugees op peil brengen zodat ik met mijn gastouders kan communiceren.

Groetjes Eline

1. Cees de Waard:
    4 augustus 2014
    Eline, wat fijn dat je na zo'n lange reis goed bent ontvangen door je gastfamilie , jammer dat je reis genoten hun aansluiting in Sao Paolo misliepen, dat maakt het wel zwaar allemaal voor hun, als ze straks veilig en wel op hun bestemming zijn dan is alles snel weer vergeten net als bij jouw, toen je de enthousiaste gastfamilie voor het eerst in Brazilie ontmoette op vliegveld in Belo Horizonte , ja, ons afscheid was zwaar, maar dat is niet vreemd als je veel met elkaar optrekt, we gaan je ontzettend missen , we weten dat je dit graag wilt en dat je er alles aan gaat doen om daar een prachtige tijd te hebben , veel geluk, liefs, pap , xxx
  2. Jacinta:
    4 augustus 2014
    Hoi Eline, boa noite, as 23 horas a noite estou escrever este recado. Zo daar kun je alvast op studeren. Heel fijn dat je reis goed is verlopen. Ik ben benieuwd hoe het bij je gastfamilie is. En straks op school. Ook hier gaat het leven verder: de opknapbeurt van onze woonkamer is flink opgeschoten vandaag dankzij de professionele hulp van ome Dick Z. Morgen de laatste likjes verf en dan schoonmaken en inruimen. En dan hopen we er maar weer op dat Marisa deze week het verlossende bericht krijgt. Jij heel veel plezier bij alle kennismakingsrondjes e muitos cumprimentos aos pessoas la! t Jacinta
  3. Roland:
    5 augustus 2014
    Hoi lieve Eline,
    Heel mooi dat het zo voorspoedig is gelopen; ik bedoel gevlogen. Veel plezier daar.